Nieuws, juni 2020

23 juni 2020

Deventer voor 14

Foto: SP

In veel gemeentes is de landelijke beweging “Sta op voor 14” lokaal overgenomen om de noodzaak ervan nog beter onder de aandacht te brengen. Wij hebben dat initiatief genomen met een online-petitie voor Deventer en vragen u dat in brede zin te ondersteunen. Wij roepen in Deventer, het College van B&W, politieke partijen (binnen en buiten het gemeentebestuur) en lokaal maatschappelijk geëngageerde organisaties, op om zich uit te spreken voor een verhoging van het minimumloon naar €14!

6 juni 2020

Petitie minimumloon naar 14 Euro per uur

Sinds de jaren zeventig groeit de welvaart in ons land. Onze arbeidsproductiviteit - de hoeveelheid werk die we in een uur gedaan krijgen - is met de helft gestegen. Maar daar profiteert niet iedereen van mee. Mensen met een minimumloon zijn er juist op achteruit gegaan: zij hebben in de afgelopen jaren 20% aan koopkracht ingeleverd. Omdat een groot deel van de inkomsten aan huur en vaste lasten opgaat, blijft er nauwelijks geld over voor andere uitgaven, blijkt ook uit onderzoek van het Nibud.

Nieuws per jaar