10 en 22 november 2016: openbare informatiebijeenkomsten over ONZE PENSIOENEN

7 november 2016

10 en 22 november 2016: openbare informatiebijeenkomsten over ONZE PENSIOENEN

DE FEITEN ACHTER ONZE PENSIOENEN

Heeft u deze berichten ook gelezen in de media?

• “Pensioenen volgend jaar gekort”

• “Nieuw pensioenstelsel nodig”

• “Jongeren slachtoffer van pensioenstelsel”

• “Belasting over AOW”

Voor gewone mensen zijn de berichten over de pensioenen bijna niet meer te volgen:

onduidelijkheid is troef. En van die onduidelijkheid wordt door politici en pensioenfondsen vaak misgebruik gemaakt. Daarom nodigt de actiegroep "Ouderen in Opstand" je uit voor een van de bijeenkomsten over pensioenen op donderdagmiddag 10 november en dinsdagavond 22 november

Spreker:

• Johan van der Veen
Lid van de actiegroep Ouderen in Opstand.

Hij zal ingaan op de ontwikkelingen van de laatste jaren rondom AOW en pensioenen. En uiteraard komen de meest gebruikte pensioenleugens aan de orde.

Na 10 of 22 november trappen we niet meer in de sprookjes en halve waarheden die de Pensioenfondsen en regeringspartijen ons proberen wijs te maken!

De bijeenkomsten zijn gratis en voor iedereen toegankelijk.

Locatie:
Zorgcentrum Swaenewoerd, Zwanenwoerd 1, Raalte.

Aanvang: 10 november 15:00 uur en
22 november 19:30 uur

Voor deze bijeenkomsten hebben we de plaatselijke en regionale ouderenbonden uitgenodigd:

KBO-Raalte, KBO-Olst-Boskamp, KBO-Boerhaar-Wijhe, KBO-Luttenberg, KBO-Heino, KBO-Heeten, KBO-Overijsel, KBO-Salland, PCOB-Raalte en Ouderenvereniging Raalte/Heino.
We hopen de FNV-senioren ook te mogen begroeten.

De pensioenfondsen zeggen keer op keer: “We staan er beroerd voor, korten in 2017 behoort tot de mogelijkheden.” En veel journalisten zeggen dit na zonder kritische vragen te stellen. De fondsen dreigen met deze kortingen en willen ons gelijktijdig laten geloven dat het wel meevalt. Ze verzwijgen dat er op termijn een koopkrachtverlies van 20 tot 25% kan ontstaan.

Met de verkiezingen in zicht wordt de kwestie van de koopkracht van ouderen ineens de zorg van de regering en alle politieke partijen. Wat zit hierachter? En zijn deze zorgen oprecht?

Het is duidelijk:
de pensioenfondsen en een groot aantal politieke partijen willen een nieuw pensioenstelsel, omdat het oude niet meer zou voldoen. Waarom?
Is dit stelsel ongunstig voor jongeren? Of bouwen jongeren geen pensioen op omdat ze flexibele contracten hebben of noodgedwongen als ZZP’er moeten werken?

Moeilijke vragen, waarop EENVOUDIGE antwoorden mogelijk zijn.

Deze bijeenkomsten worden mogelijk gemaakt met steun van SP Raalte