Raalter deelneming nacht van de vluchteling 2012

20 mei 2012

Raalter deelneming nacht van de vluchteling 2012

Met een afvaardiging van 6 deelnemers namens de Raalter SP-afdeling is een mooi resultaat behaald voor de kinderen in vluchtelingenkampen. Van de 240 km (6 keer 40) die beoogd waren werden er 195 gelopen. Voorwaar een prestatie van onze deelnemers. Een eervolle vermelding verdient ons raadslid Ben Misha die als vierde van de +/- 1000 deelnemers de eindstreep haalde. Door zijn supertempo waren wij helaas niet bij zijn aankomst aanwezig om een foto te maken.
vertrek uit Raalte
Klaar voor vertrek naar de start van de wandeling in Rotterdam

Dat niet alle lopers de volle 40 km haalden is iets wat niemand hen kwalijk neemt. Zij die aan de tocht begonnen waren het toch die het lef hadden iets van de ervaringen van vluchtelingen te delen. De intentie was uiteindelijk zoveel mogelijk sponsorgeld bijeen te krijgen. Raalte droeg 1140 euro bij waarvoor natuurlijk alle sponsoren hartelijk dank. Landelijk brachten de 38 SP-lopers 18.667 euro bij elkaar. Op zaterdag 19 mei stond de totaalteller op 205.170 euro. Kijk op de site de nacht van de vluchteling 2012 om de uiteindelijke totaalstand te zien.

Hieronder een impressie van de tocht
tussenstop onderweg naar R'damtussenstop onderweg naar R'dam

Laat je schoenen nog even inspuitenLaat je schoenen nog even inspuiten

Daar komen we voorDaar komen we voor