Stront wordt in Raalte duur betaald

6 april 2010

Stront wordt in Raalte duur betaald

Vandaag heeft het Gerechtshof uitspraak gedaan over de rioleringskwestie in Raalte. Aannemersbedrijf Temmink uit Oldenzaal is in het gelijk gesteld. Temmink kon de riolering in het Raalter buitengebied voor 1,6 miljoen euro minder aanleggen en toch gunde de gemeente Raalte deze opdracht via Europese aanbesteding aan KWS.

Nu laat de gemeente Raalte een schadestaatcommissie uitzoeken hoeveel schade Temmink heeft geleden. Maar dat Raalte er miljoenen euro’s bij inschiet is intussen wel duidelijk. De stront in Raalte wordt duur betaald. Verantwoordelijk wethouder Haarman (CDA) mag van de SP-fractie zijn biezen pakken. Anders krijgen we weer te maken met een schoolvoorbeeld van een sorrydemocratie. Wanneer hij nu in het nieuwe College met Gemeentebelangen zitting kan nemen is dat een bewijs dat Gemeentebelangen haar ingediende motie van wantrouwen tegen het College met o.a. wethouder Haarman van 2007 heeft ingeleverd voor het pluche. Het zou Haarman sieren als hij zijn eigen conclusies trok. Maar de SP denkt dat alhoewel riolering stinkt het wel zal aflopen met "ze dronken een glas, ze deden een plas en alles bleef zoals het was".

Het programma In de Wandelgangen geeft meer info over deze kwestie, evenals
De Stentor en SallandCentraal